Rusta för företagsmötet

Rusta för företagsmötet

- Nyhet - | Arbetsmarknad | 25 minuter

Motsvarar 2 timmar lärarledd utbildning

Beskrivning

Utbildningen Rusta för företagsmötet syftar till att ge konkreta verktyg, tips och strategier kring utförandet av säljande möten, med fokus på långsiktiga relationer.

Efter genomförd utbildning har deltagaren tagit del av kunskaper kring innebörden av mötets olika delar samt olika modeller inom frågeteknik och försäljningsmetodik.

Publicerad: 2024-09-03

Innehåll

  • Förberedelser inför mötet
  • Samla relevant information
  • Mötets syfte och mål
  • Mötets delar
  • DABA-modellen
  • SPIN-modellen
  • Förberedelse av frågebatteri
  • Genomförande av digitala möten
  • Avslutning och nästa steg

Delmoment

0. Introduktion till kursen Rusta för företagsmötet

Utbildare Jenny Hultman presenterar kursens innehåll och upplägg.

Under fliken "Kursmaterial" hittar du alla uppgifter och resurser som hör till kursen.

Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

1. Mötets olika delarProva!

I detta delmoment diskuteras vikten av att förbereda sig inför ett företagsmöte, inklusive att samla in relevant information, ha en tydlig struktur och mål för mötet, samt att fokusera på inledningen, behovsanalysen och lösningsfasen för att maximera mötets effektivitet.

Utbildare: Jenny Hultman
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

2. Modeller inom försäljning - DABA

I detta delmoment diskuteras två försäljningsmodeller, DABA och SPIN, som är särskilt relevanta inom kompetensmatchning. Fokus ligger på hur dessa modeller kan användas för att effektivt genomföra behovsanalyser och sälja rekryteringstjänster.

Utbildare: Jenny Hultman
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

3. Modeller inom försäljning - SPIN

I detta delmoment introduceras SPIN-modellen, som består av fyra typer av frågor som används i en viss ordning för att effektivt genomföra behovsanalys och försäljning. Det diskuteras också hur SPIN kan kombineras med DABA-modellen för att optimera säljprocessen.

Utbildare: Jenny Hultman
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

4. Att bygga ett frågebatteri - SPIN

I detta delmoment förklaras hur man förbereder sitt frågebatteri inför ett arbetsgivarmöte, med fokus på att skapa grundfrågor baserade på SPIN-modellens kategorier (situations-, problem-, inverkan- och nyttofrågor) och anpassa dem efter specifika arbetsgivare för att effektivt genomföra behovsanalys.

Utbildare: Jenny Hultman
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

5. Det digitala mötet jämfört med det fysiska mötet

I detta delmoment ges råd om hur man förbereder och genomför digitala möten, med fokus på ljus, placering, teknik, närvaro och anpassning, samt vikten av att alltid komma överens om ett nästa steg efter mötet.

Utbildare: Jenny Hultman
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

6. Sammanfattning

I det avslutande delmomentet sammanfattar utbildaren kursen.

Utbildare: Jenny Hultman
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 25 minuter)

Kursmaterial

För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.


Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Rusta för företagsmötet och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Rusta för företagsmötet måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Rusta för företagsmötet 1177 1 285

Kontakt